2012. szeptember 3., hétfő

Vadgesztenye mosás


Sziasztok!
Öt (5.!) adag ruhát mostam ki ugyan avval az adag vadgesztenyével, és tényleg tiszta lett!

 40-60fok közötti mosások voltak. Kíváncsi vagyok, hogy bele fér-e egy hatodik. Intenzitásra, és mennyiségre úgy néz ki, ugyan annyit tud mint a mosódió :) Fantasztikus! 5kg ruhához öt db gesztenyét használtam, olvastam, hogy a közepesen szennyezett ruhákat tisztára mossa, és tényleg!
 A szaponin tartalma miatt ugyan úgy habzott a víz, mintha mosódióval mostam volna. Nem kell feltétlen indiai mosódiót venni, csak a parkban szedsz pár darab gesztenyét :)
Forró vízben áztatod kb 10percig, leszeded a külső héját, négybe vágod, be egy kis vászon zsákba, vagy régi zokniba, harisnyába, és indulhat a mosás!
Két mosás között érdemes kiszedni a gépből a gesztenyét. Ha 40fok alatt mosol, vagy már szárazabbak a darabok, akkor mosás előtt egy kis időre áztasd be forró vízbe. A szaponin 35fok fölött kezd kioldódni. Tapasztalatom szerint a ruhák lágyabbak lettek. Mivel szerves anyag, mint a mosó dió, ezért figyelj arra, hogy a ruhákat ne hagyd sokáig a mosás végeztével a gépben!
Váljon a természet- és a mi hasznunkra!
Viki Uma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése